سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز :3
  • بازدید دیروز  :2
  • کل بازدید :57078
  • تعداد کل یاد داشت ها : 111
  • آخرین بازدید : 103/2/16     ساعت : 2:2 ع

شهید سرلشگر خلبان عباس بابایی

شهید بزرگوار سرلشگر خلبان عباس بابایی در سال 1329 در خانواده ای مذهبی و متدین در شهر قزوین به دنیا آمد. دوره ابتدایی و متوسطه را در همان شهر به پایان رساند و در سال 1348 به دانشکده خلبانی نیروی هوایی راه یافت . دوره مقدماتی پرواز را در ایران و دوره عالی و تکمیلی آنرا در آمریکا گذراند و با اخذ نشان و مدرک خلبانی در سال 1351 به جمع خلبانان اف_ 5 پیوست.

پس از بازگشت از آمریکا و با ورود هواپیماهای پیشرفته اف_ 14 به نیروی هوایی، شهید بابایی که جزو خلبانهای تیزهوش و ماهر در پرواز با هواپیماهای شکاری اف_ 5 بود به همرام تعداد دیگری از همکاران برای پرواز با این هواپیما انتخاب و به پایگاه هوایی اصفهان منتقل شد.

با اوج گیری مبارزه علیه نظام ستمشاهی شهید بابایی به عنوان یکی از پرسنل انقلابی در نیروی هوایی، همراه دیگر افراد متعهد ارتش وارد میدان مبارزه شد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی وی با سرپرستی انجمن اسلامی پایگاه به پاسداری از دستآورد های پرشکوه انقلاب اسلامی پرداخت. شهید بابایی در تاریخ 7/5/1360 به فرماندهی پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی منصوب شد.

شهید بابایی با استفاده از امکانات موجود در این پایگاه به عمران و آبادانی روستاهای مستضعف نشین حومه پایگاه و شهر اصفهان پرداخت و با تامین آب اشامیدنی و بهداشتی، برق و احداث حمام و دیگر ملزومات بهداشتی و آموزشی در این روستاها علاوه تقویت خط سازندگی انقلاب اسلامی، در روند هر چه مردمی ردن ارتش و پیوند هرچه بیشتر ارتش با مردم خدمات شایان تذکری را انجام داد.

شهید بابایی در سال 1362 به دلیل کفایت، لیاقت و کاردانی به سمت معاون عملیات نیروی هوایی ارتش منصوب شد.

این شهید بزرگوار علیرغم اینکه در موقعیت حساس معاونت عملیات نیروی هوایی قرار داشت. اما با روحیه شهادت طلبی و شجاعتی که در وجودش بود به پروازهای عملیاتی می پرداخت. او با بیش از 3000 ساعت پرواز با انواع هواپیماهای جنگنده قسمت اعظم عمر خویش را در پروازهای عملیاتی و یا قرارگاهها و جبهه های جنگ در غرب و جنوب کشور سپری کرد.

شهید سرلشگر بابایی به علت لیاقت و رشادتهایی که در دفاع از آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و سرکوب و دفع تجاوزات دشمنان از خود بروز داده بود در تاریخ 8/2/1366 به درجه سرتیپی مفتخر شد و در روز عید قربان سال 1366 (15/5/1366) در هنگام بازگشت از یک عملیات برون مرزی با اصابت پدافند دشمن به شهادت رسید.

 

 
 


 



برچسب ها : شهدای ارتش  ,


        

شهید سرلشگر خلبان عباس دوران در سال 1329 در شهر شیراز و در خانواده ای مذهبی پا به عرصه گیتی نهاد. او در سال 1351 وارد دانشکده خلبانی نیروی هوایی شد و از خلبانان فعال شجاع و با انگیزه این نیرو بود .

هنگامی که جنگ تحمیلی آغاز شد وی در پست افسر خلبان شکاری معاونت عملیاتی فرماندهی پایگاه سوم شکاری شهید نوژه انجام وظیفه می کرد و در طول جنگ بیش از یکصد سورتی پرواز جنگی داشت .

در مورخه 2/4/61 عباس ماموریت می یابد تا پایتخت عراق را با هدف ممانعت از برگزاری کنفرانس سران کشورهای اسلامی ناامن کند تا دشمن نتواند به اهداف سیاسی خود دست یابد. او با اشتیاق از این ماموریت استقبال می کند و برای دفاع از آرمانهای ملت خویش سینه آسمان را شکافته و با عبور از سد آتشین دفاع هوایی بغداد صاعقه وار بر لشگر کفر می تازد و خواب را بر صدامیان حرام می کند. شهید دوران با موفقیت ماموریت خود را به پایان می رساند اما در حالیکه آسمان بغداد را جولانگاه خود کرده بود هدف موشک دشمن قرار می گیرد در این حالت کابین عقب دستور خروج اضطراری را از دوران دریافت می کند و از هواپیما جدا می شود اما عباس مصمم است با روحی که به وسعت آسمان دارد از سفینه عشق جدا نگردد و در حالیکه شعله های آتش از هواپیما زبانه می کشد برای ضربه ای دیگر بر پیکر کفر به سوی پالایشگاه الدوره یورش می برد و هواپیمایش را به هدف می کوبد .

پیکر این شهید بزرگوار پس از 20 سال دوری از وطن در تاریخ 10/5/1381 به وطن منتقل و در زادگاهش شهر شیراز به خاک سپرده شد .




برچسب ها : شهدای ارتش  ,


        




برچسب ها : شهدای ارتش  ,


        




برچسب ها : شهدای ارتش  ,


        




برچسب ها : شهدای ارتش  ,


        




برچسب ها : شهدای ارتش  ,


        




برچسب ها : شهدای ارتش  ,


        
   1   2   3   4   5   >>   >