شهید سرلشگر خلبان عباس دوران در سال 1329 در شهر شیراز و در خانواده ای مذهبی پا به عرصه گیتی نهاد. او در سال 1351 وارد دانشکده خلبانی نیروی هوایی شد و از خلبانان فعال شجاع و با انگیزه این نیرو بود .

هنگامی که جنگ تحمیلی آغاز شد وی در پست افسر خلبان شکاری معاونت عملیاتی فرماندهی پایگاه سوم شکاری شهید نوژه انجام وظیفه می کرد و در طول جنگ بیش از یکصد سورتی پرواز جنگی داشت .

در مورخه 2/4/61 عباس ماموریت می یابد تا پایتخت عراق را با هدف ممانعت از برگزاری کنفرانس سران کشورهای اسلامی ناامن کند تا دشمن نتواند به اهداف سیاسی خود دست یابد. او با اشتیاق از این ماموریت استقبال می کند و برای دفاع از آرمانهای ملت خویش سینه آسمان را شکافته و با عبور از سد آتشین دفاع هوایی بغداد صاعقه وار بر لشگر کفر می تازد و خواب را بر صدامیان حرام می کند. شهید دوران با موفقیت ماموریت خود را به پایان می رساند اما در حالیکه آسمان بغداد را جولانگاه خود کرده بود هدف موشک دشمن قرار می گیرد در این حالت کابین عقب دستور خروج اضطراری را از دوران دریافت می کند و از هواپیما جدا می شود اما عباس مصمم است با روحی که به وسعت آسمان دارد از سفینه عشق جدا نگردد و در حالیکه شعله های آتش از هواپیما زبانه می کشد برای ضربه ای دیگر بر پیکر کفر به سوی پالایشگاه الدوره یورش می برد و هواپیمایش را به هدف می کوبد .

پیکر این شهید بزرگوار پس از 20 سال دوری از وطن در تاریخ 10/5/1381 به وطن منتقل و در زادگاهش شهر شیراز به خاک سپرده شد .




برچسب ها : شهدای ارتش  ,